Rozmowa z Aleksandrą Mrowiec – Architektką Komunikacji
Joanna Pastuszak – Cybulska: Mówisz o sobie, że jesteś „architektką komunikacji”. Co dokładnie robisz i jak pomagasz swoim klientom?
Aleksandra Mrowiec: Pomagam klientom w trzech obszarach. Po pierwsze, osobom prowadzącym swoje biznesy, którzy nie do końca potrafią opowiedzieć o tym, czym się zajmują. Pomagam im identyfikować ich styl działania i docierać do odpowiedniej grupy klientów. Wspieram ich w planowaniu strategii komunikacji, uczę opowiadać historie i występować publicznie. Druga grupa to osoby indywidualne, które stoją przed wyzwaniem, np. przedstawieniem dużego projektu przed nowym audytorium.
Trzecią grupą są pracownicy korporacji, którzy występują na scenie często, mają w tym praktykę, ale potrzebują nadać szlif swoim prezentacjom, chcą nauczyć się nowych technik. Pracujemy wtedy indywidualnie lub szkolę całe zespoły.
Czyli pomagasz klientom wchodzić w obszar storytellingu?
Wierzę w to, że opowiadanie historii jest esencją wystąpienia publicznego. Nie wyobrażam sobie, aby wystąpienie było tylko przedstawienim suchych faktów i informacji. Nie jesteśmy w stanie zainteresować ludzi wyłącznie danymi i faktami, niezależnie od tego, z kim mamy do czynienia. Żeby przedstawić trudne informacje, potrzebujemy je w jakiś sposób „ubrać”, aby odbiorcy zrozumieli, po co w ogóle im to opowiadamy.
Zetknęłam się ze storytellingiem trochę przez przypadek, kiedy sama dla siebie poszukiwałam sposobu na zaciekawienie słuchaczy. Zastanawiałam się co zrobić, aby oni zechcieli spędzić na szkoleniu te kilka godzin i z uwagą mnie słuchać. Postawiłam sobie cel, aby to co nieciekawe i nużące, było dla nich wyjątkowe, wciągające. Na tamten moment, to było dla mnie działanie intuicyjnie, a teraz, po niemal piętnastu latach praktyki i szkoleń, stanowi podstawę mojej pracy.
Sprecyzuj proszę, czym dokładnie jest storytelling?
Storytelling, czyli opowiadanie historii. Jak to w historii mamy bohatera, jego cel, problem lub problemy i rozwiązanie. Brzmi prosto, ale wcale proste nie jest. Dlatego warto się uczyć i praktykować tę umiejętność. Dzięki historii znacznie łatwiej jest nam przypisać, a odbiorcy zrozumieć wartość tego, o czym opowiadamy.
W ogóle „wartość” to takie słowo XXI wieku. Niemal wszyscy mówią „dawaj wartość”, „przekazuj wartość”, „to musi być wartościowe”. Wartość to tak naprawdę mówienie o użyteczności danej rzeczy. Jeśli odbiorca zobaczy wartość dla siebie, tzn. że już wygrałaś. Opowiadanie historii ma właśnie w tym pomóc. Samo mówienie, że masz super produkt albo świetne szkolenie, to nie jest skuteczny przekaz.
Większość ludzi nie wie czego dokładnie potrzebuje. Dlatego za pomocą opowieści jesteśmy w stanie o tym zakomunikować i przedstawić swoją ofertę tak, aby potencjalny klient się utożsamił z tym, o czym mówimy.
A do czego można wykorzystać takie opowiadanie historii?
Uważam, że storytelling biznesowy można zastosować praktycznie wszędzie.
Marketing, sprzedaż – w nich na co dzień wykorzystujemy historie marki albo klientów. To one budują wiarygodność. Oczywiście nie tylko. Jesteśmy również w stanie znaleźć sposób na zmobilizowanie zespołu stojącego przed trudnym wyzwaniem. Można to robić strachem – „jeśli nie zrobicie, wylatujcie z pracy”. Ale można też zrobić to mądrzej – opowiedzieć historię, która pozwoli im zrozumieć wyzwanie i pokaże jaka jest ich rola w rozwiązaniu. Jest w tym też wyjaśnienie dlaczego oczekujemy, że ludzie będą pracować ciężej, dłużej, z większym zaangażowaniem niż dotychczas.
Celem Fundacji Kobieta Niezależna jest promowanie różnych scenariuszy na niezależność. Jak komunikacja może pomóc w budowaniu niezależności?
Niezależność możemy rozpatrywać m.in. na poziomie mentalnym, osobistym, biznesowym, w związku. Ja wspieram klientów w obszarze biznesowym. Od szlifowania wystąpień publicznych, prezentacji aż po pracę nad strategią komunikacji. A te obszary i kompetencje z kolei są potrzebne, aby tą niezależność budować.
Czy z budowaniem marki na poziomie komunikacji, wiąże się też spójność wizerunkowa? Chodzi mi o sytuację, gdy np. kobieta w typie „dziewczyny z sąsiedztwa” na swojej produktowej stronie internetowej posługuje się językiem wysublimowanym, patetycznym mając nadzieję, że dotrze tym przekazem do klienta klasy premium?
Warto, by na początku budowania marki odpowiedzieć sobie m.in. na pytanie – kim chcę być dla mojego klienta? Na tej podstawie ustalasz język komunikacji. Pomogą Ci w tym archetypy marki, które stanowią jej osobowość. Ta osobowość, czyli sposób w jaki zachowasz się, jak zareagujesz, jak będziesz mówić do klienta, jak będziesz przedstawiać ofertę, jak zareagujesz na kryzys. Przyjmujesz wzorce zachowań i jeśli robisz to świadomie, to masz spójną komunikację.
Mówi się, że z danej wypowiedzi zapamiętujemy zwykle 10-15% treści. Co zrobić, aby być zapamiętanym?
Tu warto zwrócić uwagę na sposób, w jaki działają nasze mózgi. W każdej sekundzie odbieramy niezliczoną ilość informacji. Żeby je przetworzyć musimy iść na skróty, czyli stosować tzw. oszczędność poznawczą. Ten proces to nic innego jak ciągłe upraszczanie informacji, bazowanie na „zdrowym rozsądku”. Ja też idę teraz na skróty, aby dojść do tej jednej wskazówki, która zakłada, że skoro wiemy, jak funkcjonuje ludzki mózg, to wiemy, że lubi „łatwość poznawczą”. Chcemy łatwo przetworzyć daną informację i zrozumieć, co ona dla nas oznacza. Zakładając więc, że komunikat wpadnie w ten schemat, to odbiorca go zrozumie. Jeśli nie, to zaczynamy pracę od początku.
Sama łatwość poznawcza komunikatu to jednak za mało. Trzeba jeszcze czymś przykuć uwagę. I tu z kolei pomogą nam emocje. Zresztą, tu doskonale pasują słowa Mai Angelou, amerykańskiej poetki i pisarki: „Ludzie zapomną, co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”.
Przy natłoku informacji zapamiętujemy małą cząstkę tego, co usłyszeliśmy. Inaczej jest gdy w grę wchodzą emocje. Jeśli np. 17 lipca 2003 roku nie wydarzyło się nic ważnego, to nie zapamiętasz tego dnia w żaden szczególny sposób. Inaczej jest z 11 września 2001 roku, który u milionów ludzi na całym świecie spowodował gwałtowny przepływ rozmaitych emocji.
Podsumowując – dobry komunikat to taki, który jest łatwy do przetworzenia i wywołuje emocje. Czy to wystarczy, aby ludzie zapamiętali? Na pewno to dobry początek.
A czy na bazie swojego doświadczenia możesz powiedzieć, że komunikacji i występowania na scenie może nauczyć się każdy? Chodzi mi szczególnie o osoby nieśmiałe, lub zamknięte w sobie?
Myślę, że każda osoba powinna sobie zadać pytanie – czy ja tej umiejętności potrzebuję? Bo przecież nie każdy musi być w tym zakresie mistrzem. Nie żyjemy na pokaz, ani po to, by spełniać cudze oczekiwania.
Poza tym, poziom szlifu tych kompetencji będzie uzależniony od tego, jak będziemy z nich korzystać – czy to będzie nasze źródło zarobków, czy raczej sporadycznie wystąpimy publicznie z życzeniami na weselu kuzyna.
Jeśli już zgłasza się do mnie klient, to najczęściej jest przekonany, że potrzebuje mojego wsparcia. Ma określony cel i razem nad jego osiągnięciem pracujemy. Osobiście jestem zwolenniczką podejścia aby robić to, co jest nam potrzebne, bazować na swoich zasobach i wykorzystywać talenty.
Czy styl komunikacji zmieniał się także u Ciebie?
Oczywiście. Miały na to wpływ lata doświadczeń zawodowych i osobistych. Na początku mojej zawodowej drogi bazowałam na intuicji. Z biegiem lat, rozwojem kompetencji w obszarach komunikacji i wystąpień publicznych, przychodziły doświadczenie, a wraz z nim rosła pewność siebie. To przekładało się na sposób, w jakim się komunikowałam. Pamiętam taki moment w życiu, gdy uzmysłowiłam sobie, że ludzie oceniają mnie pozytywnie, a ja sama wobec siebie nie umiałam tego robić, byłam krytyczna i stawiałam sobie bardzo wysokie wymagania. Z jakiegoś powodu cały czas myślałam, że oni mają w tym ukryty cel, że jest w tym tzw. drugie dno. I kiedy w końcu to do mnie dotarło, nastąpił przełom. Mówię o tym symbolicznie, choć nie wydarzyło się to „pewnego dnia”. To był proces.
Dużo dały mi też szkolenia. Choćby te prowadzone przez Kamilę Rowińską. To wtedy zdecydowałam się na rozwijanie marki osobistej. To był również kolejny etap zmian w obszarze komunikacji.
Zaczęłaś uczyć tego, co sama umiesz skutecznie realizować, czyli po prostu precyzyjnie wypowiadać się?
Jestem przede wszystkim praktykiem. Przekazuję wiedzę, którą zdobywałam w praktyce, a nie podczas nauki na studiach, szkoleniach czy wyłącznie z przeczytanych książek. Nie neguję tych ostatnich, bo bez nich trudno byłoby się rozwijać. Ale sama teoria to moim zdaniem za mało. To jest moje podejście do bycia trenerem, edukatorem.
Zanim powstała marka „Architektka Komunikacji”, przygotowałam mapę myśli, wypisałam wszystkie umiejętności, kompetencje, talenty i zasoby jakimi dysponuję. Spojrzałam na efekt i uświadomiłam sobie, że mogę tą wiedzą dzielić się z innymi. Spośród wszystkich opcji, zdecydowałam się wybrać komunikację i wystąpienia publiczne jako projekt, który dostarczy moim klientom najwięcej wartości. W tym dostrzegałam potencjał i moja intuicja potwierdziła się.
Dziękuję Ci za Twoją opowieść o samej sobie.
Aleksandra Mrowiec – w sieci znana jako Architektka Komunikacji.
Pomaga przedsiębiorcom, markom osobistym i pracownikom organizacji uprościć ich komunikację, zmienić nudne i przegadane prezentacje w ciekawe opowieści. Z nią zbudujesz pewność siebie przed kamerą i przygotujesz autoprezentację, która Cię wyróżni z tłumu. Pomaga błyszczeć przed kamerą i wywoływać na scenie online i offline efekt WOW!
www.architektkakomunikacji.shop
Wspaniały wywiad 🙂 Dziękuję 🙂
1. Wystąpienie to nie tylko dane i suche fakty, trzeba przedstawić to w formie spektaklu – storytelling, czyli wiedza wpleciona w historię bohatera, jego cel, problem i rozwiązanie. Storytelling przekazuje wartość, czyli użyteczność danej rzeczy, o której opowiadamy.
2. Nasze mózgi lubią „łatwość poznawczą” czyli upraszczanie informacji. Trzeba dołożyć do tego emocje, żeby znaleźć się w grupie 10-15%, które zapamiętujemy z historii i opisów. „Ludzie zapomną co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”- Mai Angelou.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam/em wywiad z Aleksandrą Mrowiec – Architektką Komunikacji . Moje 2 wnioski z tego wywiadu to: 1. Storytelling to opowiadanie historii będące esencją wystąpienia publicznego. Nie jedynie przedstawianie suchych faktów i informacji lecz takie „ubranie” danych, aby odbiorcy zrozumieli co im przekazujemy. Dobry komunikat to taki, który jest łatwy do przetworzenia i wywołuje emocje.
2. „Ludzie zapomną, co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”.
Zwykle pamiętamy 10-15% treści, w każdej sekundzie odbieramy niezliczoną ilość informacji, a nasz mózg stosuje tzw. oszczędność poznawczą”
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec – Architektką Komunikacji . Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1.Jeśli chcesz brać udział w życiu innych , przemawiając ze sceny-potrzebujesz po pierwsze odnaleźć w sobie taką potrzebę ,aby móc na scenie wystąpić.I aby to co mówisz było spójne z Tobą-wartościami ,które wyznajesz,informacjami ,którym ufasz.
2.Po drugie jeśli chcesz coś osiągnąć przez wystąpienia dla innych,przekazać wartość konieczne jest to abyś to co przedstawiasz ubrała w historię, najlepiej gdyby była to Twoja osobista historia,która pokaże, że warto się angażować w to co mówisz i ma wartość dla innych, przez co mogą się z Tobą utożsamić i znaleźć odpowiedzi dla siebie.Ważne aby w tym jak przedstawiasz była prostota wypowiedzi ponieważ mózg takie informacje najlepiej przysfaja.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Wystąpienie to nie tylko dane i suche fakty, trzeba przedstawić to w formie spektaklu – storytelling, czyli wiedza wpleciona w historię bohatera, jego cel, problem i rozwiązanie. Storytelling przekazuje wartość czyli użyteczność danej rzeczy, o której opowiadamy.
2. Nasze mózgi lubią „łatwość poznawczą” czyli upraszczanie informacji. Trzeba dołożyć do tego emocje, żeby znaleźć się w grupie 10-15%, które zapamiętujemy z historii i opisów. „Ludzie zapomną co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”-Mai Angelou.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to: 1. Powinnam przed podjęciem jakiegoś wyzwania odpowiedzieć sobie na pytania – czy to co robię jest potrzebne? jakie mam zasoby? jakie talenty wykorzystam? 2. Komunikując się trafiaj do rozumu przez serce (emocje)
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam/em wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. „Ludzie zapomną, co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”.
2. Dobry komunikat to taki, który jest łatwy do przetworzenia i wywołuje emocje
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam/em wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to
1. Odkryj swoją pasję i się w niej realizuj .
2. Korzystaj ze wsparcia innych ludzi .
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Wybierając swoją ścieżkę kariery warto bazować na swoich zasobach oraz telentach i robić to co jest nam potrzebne, wtedy przybliżymy się do celu.
2. Każdego dnia do naszych mózgów trafia masa zbędnych informacji, mózg zapamiętuje z tego około 10-15%. Warto więc podczas komunikacji bazować na emocjach, wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że nasz przekaz zostanie zapamiętany.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to
1. Odkryj swoją pasję i się w niej realizuj .
2. Korzystaj ze wsparcia innych ludzi .
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Wybierając swoją ścieżkę kariery warto bazować na swoich zasobach oraz telentach i robić to co jest nam potrzebne, wtedy przybliżymy się do celu.
2. Każdego dnia do naszych mózgów trafia masa zbędnych informacji, mózg zapamiętuje z tego około 10-15%. Warto więc podczas komunikacji bazować na emocjach, wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że nasz przekaz zostanie zapamiętany.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Komunikując się przekazuj wartość! Wartość to tak naprawdę mówienie o użyteczności danej rzeczy. Jeśli odbiorca zobaczy wartość dla siebie, to znaczy, że już wygrałaś.
2. Przy natłoku informacji zapamiętujemy małą cząstkę tego, co usłyszeliśmy. Inaczej jest, gdy w grę wchodzą emocje.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec.
Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Opowiadanie historii, czyli tzw. storytelling, jest esencją wystąpienia publicznego oraz przedstawienia audytorium żmudnej i suchej nieraz wiedzy.
2. Aby uświadomić sobie, jakimi talentami i zasobami możemy podzielić się z innymi, warto poświęcić czas na sporządzenie tzw. „mapy myśli”, w której wypisane będą wszystkie nasze kompetencje, umiejętności, zasoby i talenty.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandra Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to: 1) dobry komunikat to taki, który jest łatwy do przetworzenia i wywołuje emocje; 2) przygotuje mape mysli n/t wszystkich umiejętności, kompetencji, talentów i zasobów, jakimi dysponuję.
1. Storytelling to super opakowanie dla wartości mojego produktu. Wartość to natomiast użyteczność mojego produktu. Z tą bazą jestem w stanie w ciekawy i atrakcyjny sposób opowiadać o swoim produkcie zaspakajając potrzeby moich klientów.
2. Komunikat, który przekazuję powinien być łatwy i wzbudzać emocje. Tylko tak odbiorca będzie go w stanie zapamiętać.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Przygotowanie mapy myśli, wypisanie wszystkich umiejętności, kompetencji, talentów i zasobów jakimi się dysponuje, może uświadomić w czym ma się potencjał i stać się drogowskazem w odnalezieniu swojej drogi.
2. Ludzie nie zapamiętają tego, co do nich mówiłaś, ale zapamiętają jak się przy Tobie czuli.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec – Architektką Komunikacji. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to: 1. Za pomocą opowieści można zakomunikować i przedstawić swoją ofertę w taki sposób, żeby klient/ słuchacz się nią zainteresował. 2. Ludzie z wypowiedzi zapamiętują niewiele treści, ale zapamiętują emocje!
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu Fundacji Kobieta Niezależna przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec – Architektką Komunikacji. Moje 2 wnioski z tego wywiadu:
1. Swoją wypowiedź prowadź jak spektakl, opowieść – przykuj „czymś” uwagę słuchacza. „Ludzie zapomną co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki Tobie czuli” Maya Angelou
Zapamiętujemy zwykle 10-15% treści – stać nas na więcej!
2. Rozpoczynając zadanie zadaj sobie pytanie: czy ja tej czynności potrzebuję?
Realizując zadanie bazuj na swoich zasobach, umiejętnościach; wykorzystuj swoje talenty i mocne strony
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec – Architektką Komunikacji. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Większość ludzi nie wie czego dokładnie potrzebuje. Przedstawienie oferty za posredt opowiedzianej historii pozwala klientowi utożsamić się z tym, o czym mówimy.
2. Słowa Mai Angelou, amerykańskiej poetki i pisarki: „Ludzie zapomną, co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”. Czyli dobry komunikat to taki, który jest łatwy do przetworzenia i wywołuje emocje.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Produkt sam się nie sprzeda, trzeba opracować do niego historię, właściwy przekaz, zainteresować odbiorcę.
2. Żeby przekaz został lepiej /w ogóle zapamiętany musi wywołać jakieś emocje – „Ludzie zapomną, co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam/em wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Zadbaj o emocje podczas swoich wydarzeń,wystąpień. „Ludzie zapomną,co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”.
2. Pomyśl, jakiej umiejętności potrzebujesz. Nie musisz być mistrzem umiejętności, która nie jest ci w tej chwili potrzebna.
“W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałem wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to: 1. Przy natłoku informacji zapamiętujemy małą cząstkę tego, co usłyszeliśmy. Inaczej jest gdy w grę wchodzą emocje 2. Nie żyjemy na pokaz, ani po to, by spełniać cudze oczekiwania.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Dodanie do faktów i informacji, które chcesz przekazać słuchaczom elementów historii powoduje, że zyskujemy dużo większe zainteresowanie, większe zaangażowanie oraz efektywniejsze zapamiętywanie informacji. Komunikat, zawierający dodatkowo elementy wywołujące emocje, jest jeszcze lepiej przetworzony i zapamiętany.
2. Przygotowanie mapy myśli, która zawiera nasze umiejętności, kompetencje, talenty i zasoby może bardzo pomóc w opracowaniu strategii swojego rozwoju, w identyfikacji odbiorcy naszych usług i przygotowania dla niego rzetelnej oferty opartej na naszych mocnych stronach.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Jeśli odbiorca zobaczy wartość dla siebie, tzn. że już wygrałaś. Opowiadanie historii ma właśnie w tym pomóc. Samo mówienie, że masz super produkt albo świetne szkolenie, to nie jest skuteczny przekaz. Większość ludzi nie wie czego dokładnie potrzebuje. Dlatego za pomocą opowieści jesteśmy w stanie o tym zakomunikować i przedstawić swoją ofertę tak, aby potencjalny klient się utożsamił z tym, o czym mówimy.
2. „Ludzie zapomną, co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Storrytelling ułatwia komunikację i przekaz treści, gdyż pobudza emocje i angażuje odbiorcę, pozwala im zobaczyć wartość, którą im dajesz
2. Ludzie zapomną to co powiedziałeś, ale zapamiętają jak się przy tobie poczuli.
“W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. W wystąpieniu publicznym nasze zadbać o to, aby odbiorcy zrozumieli naszą intencję. Ważne jest, aby odbiorca odczuł, jaką wartość daje mu nasza historia.
2. Dobre, zapamiętywalne komunikaty są proste oraz wzbudzają emocje.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje dwa wnioski z tego wywiadu to:
1. Dobry komunikat to taki, który jest łatwy do przetworzenia i wywołuje emocje.
2. Uświadomienie sobie jakie są moje umiejętności, kompetencje i talenty pomogą mi znaleźć to w czym jestem dobra i to realizować.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Wypisywanie listy rzeczy, które potrafimy zrobić, to najlepszy sposób na to, by dowiedzieć się w którą stronę iść, aby rozpocząć nowy projekt.
2. Bazowanie na emocjach odbiorców sprawdza się wyśmienicie przy budowaniu świadomej komunikacji z odbiorcą, kiedy przy natłoku informacji zapamiętujemy małą cząstkę tego, co ktoś do nas mówił.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec – Architektką Komunikacji . Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1.Jeśli chcesz brać udział w życiu innych , przemawiając ze sceny-potrzebujesz po pierwsze odnaleźć w sobie taką potrzebę ,aby móc na scenie wystąpić.I aby to co mówisz było spójne z Tobą-wartościami ,które wyznajesz,informacjami ,którym ufasz.
2.Po drugie jeśli chcesz coś osiągnąć przez wystąpienia dla innych,przekazać wartość konieczne jest to abyś to co przedstawiasz ubrała w historię, najlepiej gdyby była to Twoja osobista historia,która pokaże, że warto się angażować w to co mówisz i ma wartość dla innych, przez co mogą się z Tobą utożsamić i znaleźć odpowiedzi dla siebie.Ważne aby w tym jak przedstawiasz była prostota wypowiedzi ponieważ mózg takie informacje najlepiej przysfaja.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
– Storytelling- w historii mamy bohatera, jego cel, problem lub problemy i rozwiązanie. Sporo nauki przede mna.
– dobry komunikat to taki, który jest łatwy do przetworzenia i wywołuje emocje.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec.
Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Warto zapamiętać i wdrożyć w życie jak najszybciej te powiedzenie„Ludzie zapomną,co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”i to jest sedno wszystkiego.
2. Wybieraj w życiu to co tobie jest w danym momencie potrzebne „Nie musisz być mistrzem umiejętności, która nie jest ci w tej chwili potrzebna”
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec Architekt Komunikacji. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
Łatwiej zbudować wciągająca historie, kiedy pokazujemy w niej realnego bohatera, który w niej uczestniczy. Niezależnie od tego jaka historie opowiadamy warto zrobić ten wysiłek żeby zobrazować sytuacje, mamy wtedy wtedy większa szanse ze słuchacz wciągnie się w naszą opowieść.
W prezentowaniu treści nie można pominąć emocji. To one ostatecznie określają czy kogoś znudziliśmy czy zainteresowaliśmy. Trzeba skupić uwagę na odbiorcy a nie na swojej super treści czy danych. Chociaż były by super istotne jak nie zadbamy o ich właściwa formę podania nic nam po ich doskonałości.
Każda historia musi mieć w sobie wartość. Tylko wartości są zapamiętywane a klient utożsamia się z wartościowa historia.
„Ludzie zapomną, co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”.
Styl komunikacji ewoluuje z czasem – rozwija się.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec – Architektką Komunikacji. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Większość ludzi nie wie czego dokładnie potrzebuje. Przedstawienie oferty za pośrednictwem opowiedzianej historii pozwala klientowi utożsamić się z tym, o czym mówimy.
2. Słowa Mai Angelou, amerykańskiej poetki i pisarki: „Ludzie zapomną, co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”. Czyli dobry komunikat to taki, który jest łatwy do przetworzenia i wywołuje emocje.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec – Architektką Komunikacji. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
Każda historia musi mieć w sobie wartość. Tylko wartości są zapamiętywane a klient utożsamia się z wartościowa historia.
„Ludzie zapomną, co powiedziałeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki tobie czuli”.
Styl komunikacji ewoluuje z czasem – rozwija się.
W ramach udziału w rocznym Wyzwaniu FKN przeczytałam wywiad z Aleksandrą Mrowiec. Moje 2 wnioski z tego wywiadu to:
1. Wybierając swoją ścieżkę kariery warto bazować na swoich zasobach oraz telentach i robić to co jest nam potrzebne, wtedy przybliżymy się do celu.
2. Każdego dnia do naszych mózgów trafia masa zbędnych informacji, mózg zapamiętuje z tego około 10-15%. Warto więc podczas komunikacji bazować na emocjach, wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że nasz przekaz zostanie zapamiętany.