×

Drodzy Wyzwaniowcy!

 

Na bazie doświadczeń  poprzednich edycji zebraliśmy i oddajemy w Wasze ręce pytania i odpowiedzi, które najczęściej Was nurtowały. Zaglądajcie tutaj regularnie ponieważ FAQ będzie systematycznie uzupełniany o kolejne zagadnienia, które będą pojawiać się w trakcie trwania wyzwania. Jeśli po lekturze poniższego tekstu, nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zadaj je społeczności na grupie Wyzwania Fundacji Kobieta Niezależna 

 

FAQ

 

Pytanie 1: Przeczytałam już wszystkie książki wskazane w pierwszym etapie, czy mogę przeczytać za to inną książkę? 

Odpowiedź: Nie, do wyboru masz książki wskazane w zasadach wyzwania. Wybierz pozycję, która najbardziej Ci się podobała i przeczytaj ją jeszcze raz, z dużym prawdopodobieństwem wyciągniesz zupełnie inne lekcje niż za pierwszy razem. Miłej lektury. 

 

Pytanie 2: Jeśli komentarz pod postem poniedziałkowym umieszczam rano, a biegnę wieczorem to czy doliczam te wieczorne kilometry w moim komentarzu?

Odpowiedź: Nie, w poście powinna znaleźć się suma przebiegniętych kilometrów, które masz już za sobą. Miłego biegania.

 

Pytanie 3: Wysłałam dowody 01.01 jednak okazało się, że mam w nich błąd czy mogę wysłać dowody jeszcze raz? 

Odpowiedź:  Tak, możesz przesłać dowody jeszcze raz używając tego samego adresu mailowego. Pamiętaj , że weryfikować będziemy ostatnio przesłane dowody.

 

Pytanie 4: Czy podczas biegania można włączyć pauzę na Endomondo np. kiedy mam czerwone światło lub sznuruję buty?

Odpowiedź:  Nie, zgodnie z zasadami wyzwania trening musi się odbyć jednym ciągiem.

 

Pytanie 5: Co jak po biegu okaże się, że nie zmieściłam/zmieściłem się w czasie?

Odpowiedź: Musisz zrobić trening jeszcze raz, rozpoczynając nowy trening w aplikacji, jeśli zmieścisz się w czasie jesteś dalej w wyzwaniu.

 

Pytanie 6:  Czy mogę przekazać komuś telefon, aby zrobił za mnie trening, gdy jestem chora?

Odpowiedź: Nie, w wyzwaniu bierzesz udział TY i to Ty mierzysz się z własnymi słabościami pokonując codziennie samego siebie i wykonując wszystkie zasady osobiście.

 

Pytanie 7: Czy mogę wykonać trening na bieżni w siłowni?

Odpowiedź: Nie, zgodnie z zasadami wyzwania trening nie może odbyć się na bieżni, natomiast sami wybieracie piękne okoliczności przyrody w których wykonujecie bieg na zewnątrz.

 

Pytanie 8: Czy wpis do zeszytu o wdzięczności może wyglądać inaczej niż podany w zasadach?

Odpowiedź: Nie, początek zdania o wdzięczności powinien zaczynać się od słów: „Dzisiaj jestem wdzięczny/wdzięczna za ….”

 

Pytanie 9: Czy jeśli czasem chodzę, a czasem biegam, to mogę w podsumowaniu poniedziałkowym wpisać, że „przebiegłam”? Czy musi być „przeszłam i przebiegłam”?

Odpowiedź: We wpisie umieść zapis zgodny z prawdą, jeśli chodziłaś wpisujesz przeszłam, jeśli biegałaś wpisujesz przebiegłam jeśli i chodziłaś i biegałaś to taki dokładnie zapis umieść w podsumowaniu. 

 

Pytanie 10: Mój komentarz pod postem na Fanpage’u pojawił się o godzinie 0:01 – czy to będzie zaliczone?

Odpowiedź: Nie, zgodnie z zasadami wyzwania wpis ma być opublikowany do godziny 23:59 w dniu pojawienia się postu.

 

Pytanie 11: Czy mogę biegać codziennie ten długi dystans?

Odpowiedź: Tak, nie ma limitu górnego biegania, pamiętaj jednak jeśli biegasz codziennie, aby codziennie zmieścić się w czasie wymaganym do krótszego dystansu. Nie będziemy wyliczać średniej.

 

Pytanie 12: Mieszkam w Anglii – czy strefa czasowa ma znaczenie?

Odpowiedź: Wszystkie czasy, które są podane w tym dokumencie dotyczą strefy czasowej obowiązującej w Polsce – Central European Time (CET). Jeśli mieszkasz w innej, musisz dopasować się do Polskiej. Jeśli to nie jest dla Ciebie możliwe, nie realizuj wyzwania.

 

Pytanie 13: Czy zapis w zeszycie dotyczący wdzięczności mam robić codziennie, jeśli biegam co drugi dzień, czy tylko po treningu?

Odpowiedź: Zgodnie z zasadami, jeśli w grudniu masz obowiązek zrobić wpis o wdzięczności codziennie, to pomimo, że biegasz i zapis o bieganiu robisz co drugi dzień, wdzięczność zapisujesz codziennie.

 

Pytanie 14: Na Facebook-u mam inne nazwisko niż w adresie mailowym – czy to będzie zaliczone?

Odpowiedź: Tak, adres mailowy nie musi zawierać Twojego nazwiska.

 

Pytanie 15: Na Facebook-u mam inne nazwisko niż w Endomondo – czy tak może zostać?

Odpowiedź: Nie, proszę używać tej samej nazwy na FB i na Enomondo.

 

Pytanie 16: Nie zauważyłam i jedno zdjęcie zrzutu z ekranu do dowodów zapisało mi się w „png” – czy to będzie zaliczone?

Odpowiedź: Nie, zgodnie z zasadami wyzwania dozwolona forma przesłania pliku to jpg.

 

Pytanie 17: Czy wszystkie 10 lekcji musi być widocznych na zrzucie?

Odpowiedź:  Tak, na zrzucie mają być czytelne, wszystkie wymagane lekcje z książki.

 

Pytanie 18: Czy każda nazwa pliku do dowodów ma być z imieniem i nazwiskiem?

Odpowiedź: Tak, zgodnie z zasadami wyzwania należy pliki nazwać swoim imieniem i nazwiskiem.

 

Pytanie 19: Mam tylko 5 zdjęć, a w formularzu jest miejsce na 8 – co z tym zrobić?

Odpowiedź: Wystarczy, że wyślesz 5, jeśli zawierają wszystkie wymagane informacje.

 

Pytanie 20: Czy na zrzucie z treningów mogą być widoczne pozostałe treningi, które nie liczą się do wyzwania?

Odpowiedź: Jeżeli na Twoich zrzutach widać inne treningi, które nie zaliczają się do wyzwania skreśl je kolorem np w programie Paint.

 

Pytanie 21: Czy mogę zrobić więcej kilometrów, jeśli mieszczę się w czasie?

Odpowiedź: Tak, ważne tylko, aby nie przekroczyć wymaganego w wyzwaniu czasu.

 

Pytanie 22: Czy w podsumowaniu poniedziałkowym liczyć łącznie kilometry chodzone i przebiegane? Czy osobno?

Odpowiedź: W poniedziałkowym podsumowaniu zrób sumę kilometrów, które przeszłaś i przebiegłaś.

 

Pytanie 23: Czy będę miała zaliczone, jeśli czas wyszedł mi 25’01”?

Odpowiedź: Nie, zgodnie z zasadami wyzwania musisz co do minuty zmieścić się w regulaminowym czasie, nawet sekunda więcej dyskwalifikuje Cię z dalszego udziału w wyzwaniu, chyba, że powtórzysz tego dnia bieg i zmieścisz się w czasie.

 

Pytanie 24: Jeśli ostatniego dnia miesiąca nie biegałam, to jak ma wyglądać trening następnego dnia?

Odpowiedź: Jeśli jesteś na pograniczu miesięcy, a nie etapów to pierwszego dnia nowego miesiąca biegniesz dłuższy dystans na określony czas wymagany w nowym miesiącu.

 

Pytanie 25: Czy jeśli w dniu, kiedy wyzwaniowcy otrzymują wyniki realizacji etapu wyzwania nie otrzymałem wiadomości, to znaczy, ze nie przeszedłem dalej ?

Odpowiedź:  Niekoniecznie, sprawdź proszę spam/kosz, a jeśli nadal nie znajdziesz od nas informacji to skontaktuj się z nami proszę na adres wyzwanie@fundacjakobietaniezależa.pl

 

Pytanie 26: Przygotowuję właśnie dowody pierwszego etapu wyzwania, czy zrzuty z ekranu lekcji z książek mogą być zrobione telefonem, czy muszą być na komputerze?

Odpowiedź: Tak, mogą być wykonane telefonem, o ile wszystkie wymagane rzeczy będą czytelne dla osoby sprawdzającej.

 

Pytanie 27: Czy zamiast zrzutu z ekranu może być zdjęcie z ekranu w formacie JPG

Odpowiedź: Tak, jeśli wszystkie wymagane rzeczy będą czytelne dla osoby sprawdzającej.

 

Pytanie 28: Mam pytanie o dalsze miesiące, rozumiem, że mogę biegać więcej niż 2km ile zmieszczę się wyznaczonym czasie

Odpowiedź: Tak, pamiętaj jednak, że przy sprawdzaniu nie będziemy wyliczać średniej. Najlepiej jest wyłączyć Endomondo po wymaganym dystansie.

 

Pytanie 29: Czy przez całe wyzwanie można chodzić zamiast biegać jeśli zmieszczę się w wyznaczonym czasie ?

Odpowiedź: Tak długo jak mieścisz się w czasie możesz chodzić. Pamiętaj tylko, aby w odpowiednim czasie zmienić w Endomondo formę aktywności z chodzenia na bieganie.

 

Pytanie 30: Proszę o doprecyzowanie, w wyzwaniu jest mowa o chodzeniu i bieganiu, czy dopuszczalne jest więcej dyscyplin, np. nordic walking?

Odpowiedź: W wyzwaniu biegamy lub na początku chodzimy (jeśli jesteś początkujący, możesz zaczynać „z kijami”). Steper, bieżnia automatyczna są niedozwolone. Pamiętaj, aby w aplikacji ENDOMONDO wybrać jako dyscyplinę bieganie lub chodzenie. 

 

Pytanie 31: Chciałabym zapytać o kwestie techniczne z aplikacją. Próbowałam już kilka razy z nią chodzić/biegać i po kilku metrach nawet potrafi mi mówić, że nie ma sygnału GPS, a potem znów jest, a mimo to się czasem zapisuje wynik, a czasem nie..

Odpowiedź: Telefony z systemem android bardzo często optymalizują zużycie baterii  do tego stopnia, że wyłączają GPS i niektóre aplikacje. Można to zmienić/ wyłączając dla każdej aplikacji, tylko należy w Google poszukać instrukcji odpowiedniej dla swojego modelu telefonu. UWAGA, często trzeba zmieniać więcej niż jedno ustawienie żeby osiągnąć efekt.

 

Pytanie 32: Czy mogę mieć część treningów zarejestrowanych na Endomondo biegając, a część na krokomierzu ? Czy jak już wybiorę ścieżkę to muszę się jej konsekwentnie trzymać ?

Odpowiedź: Zgodnie z aneksem do zasad wyzwania „Ścieżkę awaryjną” wybierasz maksymalnie 2 razy w trakcie trwania 1 etapu wyzwania, a plan B jest dla osób, które przebywają na kwarantannie lub nie mają możliwości biegać/ chodzić ze względu na obostrzenia panujące w jego miejscu zamieszkania. 

 

Pytanie 33 Jeśli aplikacja zakończy mi trening przed wyznaczonym dystansem, to muszę na nowo wykonywać cały dystans, czy wystarczy, ze „dorobię” brakujące np. pół kilometra w kolejnym treningu?

Odpowiedź: Musisz mieć w trakcie jednego treningu , ciągiem zaliczony czas i / lub dystans dla danego dnia np. w październiku codziennie minimum 2km.Jeśli aplikacja zakończy Ci spacer przed tym dystansem, musisz poprawić trening jeszcze raz. 

 

Pytanie 34: Czy jeśli biegam/ chodzę dłuższe dystanse, niż te przewidziane w wyzwaniu do do zeszytu wpisuję wszystko, czy tylko te kilometry wymagane w wyzwaniu.

Odpowiedź:  Do zeszytu możesz wpisać wszystkie kilometry, które przeszłaś/przebiegłaś. 

 

Pytanie 35: Chciałam zapytać, co jeśli mam ustawienie na bieganie, a w pewnym momencie przejdę na chodzenie, muszę to zmienić w aplikacji?

Odpowiedź: Jeśli biegasz w aplikacji dajesz bieganie, jeśli chodzisz – chodzenie. Natomiast jeśli w trakcie biegu potrzebujesz przez chwilę złapać oddech i będziesz chwilę szła/ truchtała to nie musisz nic zmieniać w aplikacji.

 

Pytanie 36: Nie mogę w aplikacji endomondo znaleźć rywalizacji.

Odpowiedź: najlepiej zrobić to przez komputer tu podaje link: https://www.endomondo.com/challenges/44563837?fbclid=IwAR11V2KgRNfF16us71xflIdvPuYe5YIawQIMVD113HJO33pQjPlAjYkc-gw

 

Pytanie 37: Proszę o pomoc w następującej kwestii: Wczoraj (1.10.2020)  zrobiłam trening 4 km.

Czy dzisiaj muszę robić 4 km czy wystarczy 2 km? Są rozbieżności między zasadami opisanymi na stronie fundacji a zasadami omówionymi we wczorajszym live z Adamem Krzyżanowskim, który mówił, że trening dzienny nie może być dłuższy niż 2,99 km (dwójka z przodu). Z kolei w zasadach wyzwania mówi się tylko o minimum 2 km.

Odpowiedź: Zgodnie z zasadami masz do pokonania dystans minimum 2 m w październiku bez górnego limitu. Adam chwilę po livie opublikował sprostowanie – możesz biegać w październiku, ile nogi poniosą 🙂 , minimum 2km dziennie lub 4km co drugi dzień.

 

Pytanie 38: Jak mają wyglądać dowody z endomondo : Gdzieś wyczytałam że musi być w prawym rogu zdjęcia imię i nazwisko a tego nie potrafię ustawić stąd moje pytanie czy zdjęcie jest ok

Odpowiedź: nie musi Pani codzienne zapisywać zdjęcia, trzeba będzie w dowodach wysłać podsumowanie, robi je Pani z poziomu komputera – filtrując z lewej strony okres, dyscyplinę sportu i dystans, który Panią interesują. Przykładowy zrzut przesyłam w załączeniu.

 

Pytanie 39: W Endomondo, jeśli wybiorę bieg nie widzę dystansu w czasie treningu. Czy mogę wybrać biegi terenowe?

Odpowiedź: NIE.

Poniżej przesyłamy link pod którym jest opis jak zmienić parametry wyświetlania w aplikacji.

https://www.komputerswiat.pl/poradniki/smartfony/endomondo-sports-tracker-najlepsze-porady-wskazowki-triki-narzedzia-podpowiedzi-i/bzd58xf

 

Pytanie 40: Niestety od dziś do piątku przebywam na kwarantannie. Cieszę się bardzo, że wprowadziliście taką możliwość aby kontynuować wyzwanie. Mam pytanie odnośnie zeszytu i rejestracji dziennych przebiegów, czy mam wpisać ile kroków przeszłam czy km które tam się pojawiają? Tzn. wiem, że wymóg jest ilości kroków, natomiast jak to potem zsumować w podsumowaniu kiedy mamy napisać ile łącznie przeszliśmy/przebiegliśmy- podobnie pod poniedziałkowym postem?

Odpowiedź: Krokomierz podaje przybliżoną ilość kilometrów, więc można pisać „przeszłam x km”. A w poniedziałek pisać łączną sumę kilometrów ( endomondo + przybliżoną ilość kilometrów jaką krokomierz podaje przy wymaganej ilości kroków) 

 

Pytanie 41: Czy jest maksymalny dystans w II etapie Wyzwania? 

Odpowiedź: Nie, biegasz ile chcesz, ważne jednak żeby nie przekroczyć maksymalnego czasu. 

 

Pytanie 42: Czy mogę sama wybrać aplikację wykorzystywaną podczas biegania tak jak mogę to zrobić przy KROKOMIERZU?

Odpowiedź : NIE, jedyną dopuszczalną aplikacją jest MapMyRun

 

Pytanie 43: Czy z opcji KROKOMIERZ mogę skorzystać jedynie w przypadku obostrzeń epidemiologicznych , czy w przypadku grypy itd również mogę przejść na realizację wyzwania w domu?

OdpowiedźŚcieżka jest przewidziana w związku z epidemią, nie innymi chorobami, pamiętaj, że możesz zmienić ścieżkę maksymalnie dwa razy więc wykorzystując ją z błahego powodu możesz stracić możliwość jej wykorzystania kiedy będziesz naprawdę jej potrzebować.

 

Pytanie 44: Jak powinien wyglądać raport z Krokomierza?

Odpowiedź: Prawidłowy raport z Krokomierza powinien zawierać daty wykonania treningów wraz z ilością kroków jakie w poszczególnym okresie pokonałaś. Wybierz więc taką aplikację, na której będzie to widoczne.

 

Pytanie 45: Jak powinien wyglądać mój wpis w komentarzu podsumowującym tydzień w momencie kiedy przechodzę na krokomierz? Czy mam wpisać ilość kroków które przeszłam?

Odpowiedź: Nie, w komentarzu  sumujesz ilość kilomentów ktore pokonałaś biegiem oraz te, które jako przybliżoną wartość podaje ci aplikacja KROKOMIERZ, np jeśli przebiegłam do tej pory 120 km , a przybliżona wartość kilometrów z kroków pokonanych w ścieżce 2 to 50 , we wpisach zamieszczasz informację, że pokonałaś 170 km. 

 

Pytanie 46: Czy jeśli od dawna robię ćwiczenie o nazwie PLANK to mogę podarować sobie przerwy pomiędzy seriami?

Odpowiedź: TAK, jeśli jesteś osobą wysportowaną i nie sprawia Ci to problemu możesz robić ćwiczenie jednym ciągiem, ważne aby wytrwać w czasie łącznym 30 sekund.

 

Pytanie 47: Pomyliłam się w komentarzu i edytowałam go, aby wpisać poprawną ilość kilometrów, czy mogę tak robić?

Odpowiedź : Jeśli potrzebujesz zmienić cokolwiek w dodanym komentarzu możesz to zrobić jedynie dodając nowy poprawny komentarz z właściwą treścią i możesz to zrobić tylko w czasie przewidzianym na jego dodanie, czyli np. post poniedziałkowy do godziny 23:59 czasu polskiego.

 

Pytanie 48: Ile lekcji powinnam opublikować w poście z filmami? 

Odpowiedź: Powinnaś podzielić się w komentarzu dwoma lekcjami z każdego z filmów, więc łącznie będzie ich cztery. 

 

Pytanie 49: Ile kartek z zeszytu mam wysłać w podsumowaniu dowodów na 2 etap?

Odpowiedź:  – 1 kartka, czyli 2 strony, wystarczy, że sfotografujesz otwarty na odpowiednich stronach zeszyt.

 

Pytanie 50:  Czy zamiast złotówek mogę oszczędzać w innej walucie?

Odpowiedź: TAK 🙂 . Odkładaj równowartość swojej waluty.

 

Pytanie 51:  Czy mogę oszczędzać na koncie, a nie odkładać pieniędzy do skarbonki?

Odpowiedź: Jeśli dysponujesz kontem oszczędnościowym z którego nie wypłacasz pieniędzy na bieżące wydatki to tak, choć rekomendujemy, aby odkładać gotówkę.

 

Pytanie 52: Zgodnie z zasadami wyzwania w III etapie bieganie rozpoczynamy w dniu 5 kwietnia, czy wpisy w zeszycie o wdzięczności i wodzie również zaczynamy 5-ego, czy tak jak oszczędzanie od 1-ego kwietnia?

Odpowiedź: Oszczędzanie powinno rozpocząć się od 1 kwietnia, pozostałe aktywności od 5 kwietnia. Minimalna kwota oszczędzania na kwiecień to 30 złotych, dopuszczamy możliwość rozpoczęcia od 5-ego, byle kwota całkowita się zgadzała.