×

 

Drogi Wyzwaniowcu!

Na bazie doświadczeń zebraliśmy i oddajemy w Twoje ręce pytania i odpowiedzi, które najczęściej nurtowały uczestników poprzednich edycji. Zaglądaj tutaj regularnie ponieważ FAQ będzie systematycznie uzupełniany o kolejne pytania, które będą pojawiać się w trakcie trwania Wyzwania. Jeśli po lekturze poniższego tekstu, nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zadaj je społeczności na grupie Wyzwanie Fundacji Kobieta Niezależna i/lub wyślij nam wiadomość na adres wyzwanie@fundacjakobietaniezalezna.pl – chętnie odpowiemy.

 

FAQ

 

Pytanie 1: Przeczytałam/przeczytałem już wszystkie książki wskazane w etapie, czy mogę przeczytać za to inną książkę? 

Odpowiedź: Nie, do wyboru masz książki wskazane w zasadach wyzwania. Wybierz pozycję, która najbardziej Ci się podobała i przeczytaj ją jeszcze raz, z dużym prawdopodobieństwem wyciągniesz zupełnie inne lekcje niż za pierwszy razem. Miłej lektury. 

 

Pytanie 2: Jeśli komentarz pod postem poniedziałkowym umieszczam rano, a biegnę wieczorem to czy doliczam te wieczorne kilometry w moim komentarzu?

Odpowiedź: Nie, w poście powinna znaleźć się suma przebiegniętych kilometrów, które masz już za sobą. Przebiegnięte kilometry po porannym wpisie, wliczysz do posta w następny poniedziałek. Miłego biegania.

 

Pytanie 3: Wysłałam dowody 01.01 jednak okazało się, że mam w nich błąd. Czy mogę wysłać dowody jeszcze raz? 

Odpowiedź: Tak, możesz, jeśli zmieścisz się w limicie czasowym na wysłanie dowodów. Wyślij dowody jeszcze raz używając tego samego adresu mailowego. Pamiętaj, że weryfikować będziemy dowody przesłane jako ostatnie. 

 

Pytanie 4: Czy podczas biegania można włączyć pauzę w MapMyRun/ Strava np. kiedy mam czerwone światło lub sznuruję buty?

Odpowiedź: Nie, zgodnie z zasadami wyzwania trening musi się odbyć jednym ciągiem. Oznacza to, że nie można robić treningu na raty i nie można zatrzymać/zapauzować aplikacji w trakcie biegu. Podczas postoju na światłach lub w trakcie sznurowania butów czas aplikacji nadal upływa. Czas Twojego postoju wlicza się do treningu. Na zawodach biegowych nikt nie zatrzyma stoper specjalnie dla Ciebie.

 

Pytanie 5: Co jak po biegu okaże się, że nie zmieściłam/zmieściłem się w czasie (nawet o jedną sekundę)?

Odpowiedź: Musisz zrobić trening jeszcze raz, rozpoczynając nowy trening w aplikacji, jeśli zmieścisz się w czasie jesteś dalej w wyzwaniu.

 

Pytanie 6: Czy mogę przekazać komuś telefon, aby zrobił za mnie trening, gdy jestem chora?

Odpowiedź: Nie, w wyzwaniu bierzesz udział TY i to Ty mierzysz się z własnymi słabościami pokonując codziennie samego siebie i wykonując wszystkie zasady osobiście.

 

Pytanie 7: Czy mogę wykonać trening na bieżni w siłowni?

Odpowiedź: Nie, zgodnie z zasadami wyzwania trening nie może odbyć się na bieżni, natomiast sami wybieracie piękne okoliczności przyrody, w których wykonujecie bieg na zewnątrz.

 

Pytanie 8: Czy wpis do zeszytu o wdzięczności może wyglądać inaczej niż podany w zasadach?

Odpowiedź: Nie, początek zdania o wdzięczności powinien zaczynać się od słów: „Dzisiaj jestem wdzięczny/wdzięczna za ….”

 

Pytanie 9: Co oznacza “sytuacja kryzysowa” przy Kole Ratunkowym?

Odpowiedź: Osobiście określasz, czym dla Ciebie jest sytuacja kryzysowa. Mogą być to okoliczności związane np. z obostrzeniami, kwarantanną itp. Pamiętaj, że w trakcie trwania etapu możesz wykorzystać tylko jeden okres na Krokomierzu. Potrzebną długość okresu określasz osobiście, nie wyznaczamy maksimum. Nie można kilku okresów Krokomierza przeplatać wielokrotnie z bieganiem.

 

Pytanie 10: Mój komentarz pod postem na Fanpage’u pojawił się o godzinie 0:01 – czy to będzie zaliczone?

Odpowiedź: Nie, zgodnie z zasadami wyzwania wpis ma być opublikowany do godziny 23:59 w dniu pojawienia się postu.

 

Pytanie 11: Czy mogę biegać codziennie ten długi dystans?

Odpowiedź: Tak, nie ma limitu górnego dotyczącego kilometrów w bieganiu, pamiętaj jednak jeśli biegasz codziennie, aby codziennie zmieścić się w czasie wymaganym do krótszego dystansu. Nie będziemy wyliczać średniej. W praktyce oznacza to, że jeśli planujesz biegać dłużej, najlepiej wykonaj obowiązkowy trening do Wyzwania i zatrzymaj aplikację, a następnie włącz ja ponownie, jeśli tego potrzebujesz.

 

Pytanie 12: Mieszkam w Anglii – czy strefa czasowa ma znaczenie?

Odpowiedź: Wszystkie czasy, które są podane w tym dokumencie dotyczą strefy czasowej obowiązującej w Polsce – Central European Time (CET). Jeśli mieszkasz w innej, musisz dopasować się do Polskiej. Jeśli to nie jest dla Ciebie możliwe, nie realizuj wyzwania.

 

Pytanie 13: Czy zapis w zeszycie dotyczący wdzięczności mam robić codziennie, jeśli biegam co drugi dzień, czy tylko po treningu?

Odpowiedź: Zgodnie z zasadami. Jeśli w grudniu masz zadanie zrobić wpis o wdzięczności codziennie, to wdzięczność zapisujesz codziennie pomimo, że biegasz i zapis o bieganiu robisz co drugi dzień.

 

Pytanie 14: Na Facebook-u mam inne nazwisko niż w adresie mailowym – czy to będzie zaliczone?

Odpowiedź: Tak, adres mailowy nie musi zawierać Twojego nazwiska.

 

Pytanie 15: Do notatek Wyzwaniowych planuję używać kalendarza książkowego. Czy jeśli na jednej stronie będzie wpis dotyczący tylko jednego dnia, to będzie zaliczone? 

Odpowiedź: Potrzebujesz założyć osobny zeszyt wyzwaniowy. Na zdjęciu z zeszytu będą interesowały nas wpisy, a nie jeden wpis z jedną datą. 

 

Pytanie 16: Nie zauważyłam i jedno zdjęcie zrzutu z ekranu do dowodów zapisało mi się w „png” – czy to będzie zaliczone?

Odpowiedź: Nie, zgodnie z zasadami wyzwania dozwolona forma przesłania pliku to jpg.

 

Pytanie 17: Czy wszystkie 10 lekcji muszą być widoczne na zrzucie?

Odpowiedź: Tak, na zrzucie mają być czytelne, wszystkie wymagane lekcje z książki.

 

Pytanie 18: Czy każda nazwa pliku do dowodów ma być z imieniem i nazwiskiem?

Odpowiedź: Tak, zgodnie z zasadami wyzwania należy pliki nazwać swoim imieniem i nazwiskiem.

 

Pytanie 19: Mam tylko 5 zdjęć, a w formularzu jest miejsce na więcej – co z tym zrobić?

Odpowiedź: Wystarczy, że wyślesz 5, jeśli zawierają wszystkie wymagane informacje.

 

Pytanie 20: Czy na zrzucie z treningów mogą być widoczne pozostałe treningi, które nie liczą się do wyzwania?

Odpowiedź: Jeżeli na Twoich zrzutach widać inne treningi, które nie zaliczają się do wyzwania, skreśl je kolorem np. w programie Paint. To zdecydowanie ułatwi Zespołowi sprawdzanie i zapobiegnie pomyłce.

 

Pytanie 21: Czy mogę zrobić więcej kilometrów, jeśli mieszczę się w czasie?

Odpowiedź: Tak, ważne tylko, aby nie przekroczyć wymaganego w wyzwaniu czasu.

 

Pytanie 22: Czy w podsumowaniu poniedziałkowym liczyć łącznie kilometry chodzone i przebiegane? Czy osobno?

Odpowiedź: W poniedziałkowym podsumowaniu zrób sumę kilometrów, które przeszłaś/przeszedłeś i przebiegłaś/przebiegłeś.

 

Pytanie 23: Czy będę miała zaliczone, jeśli czas wyszedł mi 25’01”?

Odpowiedź: Nie, zgodnie z zasadami wyzwania musisz co do sekundy zmieścić się w regulaminowym czasie, nawet sekunda więcej dyskwalifikuje Cię z dalszego udziału w wyzwaniu, chyba, że powtórzysz tego dnia bieg i zmieścisz się w czasie.

 

Pytanie 24: Jeśli ostatniego dnia miesiąca nie biegałam, to jak ma wyglądać trening następnego dnia?

Odpowiedź: Jeśli jesteś na pograniczu miesięcy, a nie etapów to pierwszego dnia nowego miesiąca biegniesz dłuższy dystans na określony czas wymagany w nowym miesiącu. W przypadku pogranicza etapów ostatniego dnia miesiąca danego etapu należy wykonać trening.

 

Pytanie 25: Czy jeśli w dniu, kiedy Wyzwaniowcy otrzymują wyniki realizacji etapu wyzwania nie otrzymałem wiadomości, to znaczy, że nie przeszedłem dalej?

Odpowiedź:  Niekoniecznie, sprawdź proszę spam/kosz, a jeśli nadal nie znajdziesz od nas informacji to skontaktuj się z nami proszę na adres wyzwanie@fundacjakobietaniezależa.pl

 

Pytanie 26: Czy zrzuty z ekranu z komentarzy pod postami na FanPage Fundacji mogą być zrobione telefonem, czy muszą być na komputerze?

Odpowiedź: Mają być wykonane tak, żeby wszystkie wymagane informacje znalazły się na zrzucie i były czytelne dla osoby sprawdzającej oraz w prawidłowym formacie.

 

Pytanie 27: Czy zamiast zrzutu z ekranu może być zdjęcie z ekranu w formacie JPG?

Odpowiedź: Tak, jeśli wszystkie wymagane informacje na zdjęciu będą czytelne dla osoby sprawdzającej.

 

Pytanie 28: Czy mogę biegać więcej niż 2 km, jeśli zmieszczę się wyznaczonym czasie?

Odpowiedź: Tak, pamiętaj jednak, że przy sprawdzaniu nie będziemy wyliczać średniej, jeśli przekroczysz czas.

 

Pytanie 29: Czy przez całe Wyzwanie można chodzić zamiast biegać, jeśli zmieszczę się w wyznaczonym czasie?

Odpowiedź: Tak długo, jak mieścisz się w czasie, możesz chodzić. Pamiętaj, że jeśli chcesz budować formę biegową na kolejne miesiące, to samo chodzenie może do tego nie wystarczyć. 

 

Pytanie 30: Proszę o doprecyzowanie, w Wyzwaniu jest mowa o chodzeniu i bieganiu, czy dopuszczalne jest więcej dyscyplin, np. nording walking?

Odpowiedź: W wyzwaniu biegamy lub na początku chodzimy. Nordic walking, steper, bieżnia automatyczna są niedozwolone.

 

Pytanie 31: Próbowałam już kilka razy chodzić z aplikacją i po kilku metrach sygnalizuje, że nie ma sygnału GPS, a potem znów jest. Mimo  to się czasem zapisuje wynik, a czasem nie.

Odpowiedź: Telefony z systemem android bardzo często optymalizują zużycie baterii i do tego stopnia, że wyłączają GPS i niektóre aplikacje. Można to zmienić/ wyłączając dla każdej aplikacji , tylko należy w Google poszukać instrukcji odpowiedniej dla swojego modelu telefonu. UWAGA, często trzeba zmieniać więcej niż jedno ustawienie, żeby osiągnąć efekt.

 

Pytanie 32: Jakiej aplikacji Krokomierz trzeba użyć korzystając z Koła Ratunkowego?

Odpowiedź: Nie wymagamy konkretnej aplikacji Krokomierza. Prawidłowy raport z Krokomierza powinien zawierać daty wykonania treningów wraz z ilością kroków, jakie w poszczególnym okresie pokonałaś/pokonałeś. Wybierz więc taką aplikację, na której będzie to widoczne.

 

Pytanie 33: Czy osobno mam liczyć oraz wpisywać do zeszytu kilometry przebiegnięte oraz kroki z Krokomierza w sytuacji kryzysowej?

Odpowiedź: Krokomierz podaje przybliżoną ilość kilometrów, więc można łączyć ilość kilometrów z obu aplikacji. Również w poniedziałkowym podsumowaniu można pisać łączną sumę kilometrów z obu aplikacji.

 

Pytanie 34: Czy jeśli biegam dłuższe dystanse, niż te przewidziane w wyzwaniu, to do zeszytu wpisuję wszystko, czy tylko te kilometry wymagane w wyzwaniu.

Odpowiedź:  Do zeszytu możesz wpisać wszystkie kilometry, które pokonałaś/pokonałeś. 

 

Pytanie 35: Jeśli mam aplikację ustawioną na bieganie, a w pewnym momencie przejdę na chodzenie, to czy muszę to zmienić w aplikacji?

Odpowiedź: Jeśli biegasz, to w aplikacji zaznaczasz bieganie, jeśli chodzisz – chodzenie. Natomiast jeśli w trakcie biegu potrzebujesz przez chwilę złapać oddech i będziesz szła jakiś odcinek, to nie musisz nic zmieniać w aplikacji.

 

Pytanie 36: Czy mogę sama wybrać aplikację wykorzystywaną podczas biegania tak, jak mogę to zrobić przy Krokomierzu?

Odpowiedź: NIE, jedynymi dopuszczalnymi aplikacjami jest MapMyRun lub Strava.

 

Pytanie 37: Pomyliłam się w komentarzu pod postem. Czy mogę go edytować, aby wpisać poprawną ilość kilometrów lub błąd ortograficzny?

Odpowiedź: Jeśli potrzebujesz zmienić cokolwiek w dodanym komentarzu, możesz to zrobić jedynie dodając nowy poprawny komentarz z właściwą treścią. Możesz to zrobić tylko w czasie przewidzianym na jego dodanie, czyli np. post poniedziałkowy do godziny 23:59 czasu polskiego.

 

Pytanie 38: Czy notatkę treningową mogę wpisywać na jednej stronie zeszytu a wdzięczność na drugiej?

Odpowiedź: Notatkę treningową oraz wszystkie wpisy, które dotyczą danego dnia (np. wdzięczność) wpisuj pod jedną datą (jak pamiętnik).